Feliratkozás hírlevélre

Print Friendly and PDF

Kelley Herring:
Cukor: A szívbetegségek valódi oka

Fordította:Váradi Judit

Forrás:Kelley Herring: Sugar: The Real Cause of Heart Disease 2019. naj 5. Hírlevél

Több évtizedet éltünk át abban a hitben, hogy a cukor alig jelent többet üres kalóriáknál. Ebben a korszakban olyan magas cukortartalmú ételek, mint a reggeli gabonapelyhek megkapták az Amerikai Szívtársaság jóváhagyását, miközben a friss falusi tojás, a vaj, a sajt és a marhahús démonizálva lettek. Az igazság pedig az, hogy a cukor - és NEM a telített zsír - a szívbetegségek elsődleges oka!

 

A Google adatkezelési elvei

 

A cukor alaposan megemeli a triglicerid szintet

A trigliceridek a vérben található zsírok egyik fajtái, szív- és érrendszerünk egészségének fokmérői. A Circulation szaklapban megjelent tanulmány kifejti, hogy a magas triglicerid-szint 61 %-kal növelheti meg a szívbetegségek kockázatát. A triglicerid szintet pedig semmi nem emeli meg jobban, mint a fruktóz. (Ne feledjük, a közönséges répacukor fele valójában fruktóz!) Amikor a májban megtörténik a fruktóz anyagcseréje, az egyik fő melléktermék a triglicerid. Rendkívül gyorsan nő meg a szintje a fruktóz hatására.

Egy egészséges orvostanhallgatókon végzett vizsgálat azt bizonyította, hogy a magas fruktóz tartalmú étrend hatására alig hat nap alatt duplájára nőtt a triglicerid szint!

A fruktóz nem csupán fokozza a triglicerid-termelést …hanem gyengíti azt a képességünket, hogy eltávolítsuk a szervezetből a trigliceridet. Mindezt egy, az American Journal of Physiology szaklapban közzétett tanulmány bizonyította be. Kimutatta, hogy amikor a kísérleti patkányoknak fruktózban gazdag táplálékot adtak, 20 %-kal nőtt meg triglicerid- termelésük. A károsodott kiválasztóképesség miatt azonban ez a relatíve szerény növekedés hatszor magasabb vércukorszintet eredményezett az alapszinthez képest.

A cukorfogyasztás más módon is árthat a szívnek…

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg


A cukor komoly szabadgyök-károsodást okoz

A Kobe egyetem kutatói megvizsgálták a fruktóz és a glukóz szerepét a szabadgyökök kialakulásában. Amikor glukózt vittek be a szervezetbe, a szabadgyökök száma 568%-kal emelkedett meg. Ez eléggé elkeserítő … és jó ok arra, hogy kevesebb cukrot fogyasszunk!

Ez az eredmény korántsem olyan rossz azonban, mint a fruktóz bevitelekor mért eredmények, amikor is a szabadgyökök száma 4704%-kal növekedett meg! Fenti eredményeket látva nem meglepő, hogy a Journal of Clinical Investigation 17-szer magasabb oxidált koleszterinszintről számolt be a fruktóz esetében, a glukózzal összehasonlítva.

A koleszterint illetően pedig…

A cukor növeli a "szívinfarktus részecskéket"

A mindenhonnan áradó propagandával ellentétben a koleszterinre szüksége van a szervezetnek és többnyire jótékony hatású is. Van azonban egy különösen veszélyes fajtája, a nagyon alacsony sűrűségű lipoprotein (VLDL). Ezek olyan kicsiny részecskék, amelyek az artériák sejtfalai között megbújva gyulladást, plakkokat és … szívbetegséget okoznak. A fruktóz ezeknek a halálos részecskéknek az építőelemeit képezi.

Az American Journal of Clinical Nutrition megvizsgálta a magas fruktóztartalmú étrend hatását az egészséges férfiakra. A kutatók egyetlen hónap alatt átlagosan 72 %-os VLDL emelkedést regisztráltak!

A cukorfogyasztás extrém mértékben emeli meg a vérnyomást!

A felnőtt lakosság közel egyharmada szenved magas vérnyomástól. A legtöbb orvos azt szorgalmazza, hogy csökkentsük a só-fogyasztásunkat, miközben inkább a cukorral kellene vigyáznunk!

Az Open Heart online kardiológiai szaklapban megjelent áttekintő tanulmány kimutatja, hogy az étrendi cukor fogyasztás sokkal szorosabb kapcsolatban áll a magas vérnyomással, mint a nátrium. A fruktóz pedig a leginkább okolható ezért.

Az Amerikai Nefrológiai Társaság szaklapjában közzétett tanulmány szerint azok a kísérleti alanyok, akik 74 gr fruktózt fogyasztottak (egy felnőtt átlagos napi fogyasztása), 77 %-kal nagyobb kockázatot vállaltak az extrém magas vérnyomásra!

Ne higgyünk hát az évtizedes hazugságoknak a telített zsírokról és a koleszterinről! Nem ezek a nélkülözhetetlen összetevők okozzák a szívbetegségeket! Az elsődleges kockázati tényező a cukor!

Mindezek után beszéljünk az egészséges édesítőszerről, ami valóban jót tesz a kardiovaszkuláris egészségnek.

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg


Az eritrit: a "majdnem cukor", ami szívvédő antioxidánsként hat!

Az egészséges élet tényleg azt jelenti, hogy le kell mondanunk a sütikről, kekszekről és desszertekről, melyek megédesítik az ünnepeinket? Az eritritnek köszönhetően ehetünk sütit … és a szívünk egészségét is megőrizhetjük!

A neve kicsit tudományosan hangzik, de az eritritol egy természetes és egészséges édesítő. Nemcsak egyes gyümölcsökben - például, szőlő, dinnye vagy barack - van jelen természetes formában, hanem fermentált termékekben is, mint amilyen a bor, a sör és a szójaszósz. Megtalálható és alkotóeleme még az emberi szövetnek is. Ez azt jelenti, hogy a szervezetünk "felismeri" az eritritolt.

A kereskedelemben kapható eritrit fehér, szemcsés porként kerül forgalomba, ami egy az egyben helyettesíti a cukrot kedvenc receptjeinkben. Az íze is nagyon hasonló a cukoréhoz, ugyanakkor zéró a glikémiás indexe, nem jelent kalóriát. Még ennél is jobb hír, hogy a kutatások szerint "erős antioxidáns hatása" van. A Nutrition szaklapban nemrégiben közzétett tanulmány megállapította, hogy az eritritol megakadályozza a szabad gyökök okozta sejtkárosodást. A cukorbetegséggel járó érrendszeri károsodás ellen is véd. A kutatók azt állítják, "az eritrit védőhatásait nem csupán a diabéteszre kell korlátoznunk. Egyedülálló tulajdonsága, hogy a szabad gyököket eltakarítja, más krónikus, sejtkárosító rendellenességekben is jótékony hatást válthat ki."

Ellentétben tehát a cukorral, amely a szabad gyököket ezer százalékokkal az egekbe röpíti és extrém mód károsítja a sejteket, az eritritol olyan édesítőszer, ami ténylegesen védi a sejteket a szabad gyökök pusztítása ellen!

Az alábbiakban néhány további idézetet olvashat szakértők által szerkesztett tudományos szaklapokból. A tudósok szerint az eritritol:

  • "…védőhatást fejt ki a vérerek belső falán"
  • "… védelmet nyújthat a vaszkuláris károsodások ellen."
  • "… a cukorbetegeknek igen hasznos lehet."
  • "… jelentős klinikai segítség, különösen a cukorbetegek számára."

Egy másik tanulmány azt állapította meg, hogy ez a természetes édesítőszer csökkentette az artériák falán a megtapadást elősegítő molekulák képződését, így megakadályozza a lerakódások, plakkok képződését. A fogromlás megelőzésében is segít.

Egyszóval, amikor rád tör az édesség utáni vágy, nyugodtan elégítsd ki azt egy gabonamentes, antioxidánsban gazdag eritrittel édesített desszerttel!

A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg


És ha nem hisz az én szavamnak, akkor álljon itt Nora Simmons, a Nutrition Business Journal főszerkesztőjének véleménye, aki így vélekedett erről a természetes édesítőszerről:

"Sütéskor, kandírozáskor épp úgy viselkedik, édesít, felolvad, megbarnul, mint a cukor. Pekándió pralinét készítettem vele, és éppolyan ropogós, kandírozott és dekadens lett, mintha valamelyik louisianai barátom csinálta volna. Ettől viszont nem szökik az egekbe a vércukrom és nem lyuggatja ki a fogaimat! Nincs keserű utóíze sem, meg sem mondanád, hogy nem cukor! "

 

A Google adatkezelési elvei

 

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Feliratkozás hírlevélre

 

 

Hivatkozások:

  • https://www.nytimes.com/2016/09/13/well/eat/how-the-sugar-industry-shifted-blame-to-fat.html
  • Bray GA, Nielsen SJ, Popkin BM. Consumption of high-fructose corn syrup in beverages may play a role in the epidemic of obesity. Am J Clin Nutr. 2004;79:537-543.
  • Gaizano et al. Triglycerides and coronary disease. Circulation. 1997;96:2520-2525
  • https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2010/01/26/sugar-may-be-bad-but-this-sweetener-is-far-more-deadly-part-2.aspx
  • Kazumi T, Vranic M, Steiner G. Triglyceride kinetics: effects of dietary glucose, sucrose, or fructose alone or with hyperinsulinemia. Am J Physiol. 1986 Mar;250(3 Pt 1):E325-30.
  • Sakai, M. Oimomi M. Experimental Studies on the Role of Fructose in the Development of Diabetic Complications. Kobe J. Med. Sci., Vol. 48, No. 5 pp. 125-136, 2002
  • Dicarbomyl free radical formation: Glucose: 568% | Fructose: 4,704% -- Hydroxyl free radical formation: Glucose: 167% | Fructose: 2,230% | 568+167 / 2 = 368 | 4,704 + 2,230 /2 = 3467
  • https://www.jci.org/articles/view/37385/table/4 Fasting Oxidized LDL | glucose 0.7% | fructose 12.8% | 1,728% increase
  • Schaefer EJ. Lipoproteins, nutrition, and heart disease. Am J Clin Nutr. 2002 Feb; 75(2):191-212
  • Schaefer EJ, Asztalos BF. Cholesteryl ester transfer protein inhibition, high-density lipoprotein metabolism and heart disease risk reduction. Curr Opin Lipidol. 2006 Aug; 17(4):394-8.
  • V. Thirunavukkarasu, A. T. Anitha Nandhini, and C. V. Anuradha, Effect of -Lipoic Acid on Lipid Profile in Rats Fed a High-Fructose Diet, Experimental Diabesity Research, vol. 5, no. 3, pp. 195-200, 2004. doi:10.1080/15438600490486778
  • Lê KA, Faeh D, Stettler R, Ith M, Kreis R, Vermathen P, Boesch C, Ravussin E, Tappy LA 4-wk high-fructose diet alters lipid metabolism without affecting insulin sensitivity or ectopic lipids in healthy humans. Am J Clin Nutr. 2006 Dec; 84(6):1374-9.
  • Stanhope K. et al. Consumption of Fructose and High Fructose Corn Syrup Increase Postprandial Triglycerides, LDL-Cholesterol, and Apolipoprotein-B in Young Men and Women. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, Volume 96, Issue 10, 1 October 2011, Pages E1596-E1605, https://doi.org/10.1210/jc.2011-1251
  • Lamarche B1, Moorjani S, Lupien PJ, Cantin B, Bernard PM, Dagenais GR, Després JP.Apolipoprotein A-I and B levels and the risk of ischemic heart disease during a five-year follow-up of men in the Québec cardiovascular study.Circulation. 1996 Aug 1;94(3):273-8.
  • Whites Seth S. Martin et al. Diabetes. Apolipoprotein B but not LDL Cholesterol Is Associated With Coronary Artery Calcification in Type 2 Diabetic Diabetes August 2009 vol. 58 no. 8 1887-1892 doi: 10.2337/db08-1794
  • DiNicolantonio JJ, Lucan SC. The wrong white crystals: not salt but sugar as aetiological in hypertension and cardiometabolic disease Open Heart 2014;1:e000167. doi: 10.1136/openhrt-2014-000167
  • Jalal DI, Smits G, Johnson RJ, Chonchol M. Increased Fructose Associates with Elevated Blood Pressure. Journal of the American Society of Nephrology?: JASN. 2010;21(9):1543-1549. doi:10.1681/ASN.2009111111.
  • https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0899900709002275